四月にイースターを迎えました。イースターは「復活祭」と呼ばれ、十字架にかけられて死んだイエス・キリストが三日目によみがえられたことを記念する日です。 今月はたくさんの活動がありました。たまごをろうつけ染める教室、いくつかの子供のパーティー、そして、早天イースターの祝いでした。その祝いの後にたまご探しゲームがありました。イエス様の最後の晩餐を覚えるためにセダーという過越の際を少し体験することができました。今月は思い出に残る有意義なイベントがいっぱいでした。
In April we celebrated Easter, the resurrection of Jesus Christ. He died on the cross and was buried in a tomb but rose from the dead three days later. We had many activities this month: an Easter egg decoration class, several kids’ events and an Easter sunrise worship service with an Easter egg hunt later on. We also had an opportunity to experience the Seder, a passover meal to remember Jesus’ last meal with his disciples. This month was filled with memorable and meaningful events.








今月22日にオータムパーティーを行いました。仮装ゲームをしたり、聖書のお話を聞いたり、お菓子を食べたりしました。多くの友達が来て、楽しい時間を過ごして良かったです。このハロウィーンの時、怖い飾りや恐ろしいコスチュームを見て怖がるかもしれませんが、聖書にはこのように書いています。「恐れるな。わたしはあなたとともにいる。たじろぐな。わたしがあなたの神だから。」(旧約聖書、イザヤ書 41:10)イエス・キリストは私達とともにいるので、何も恐れることは一つありません。